Ekonomi

Richemont’un satışları yavaşlamanın ortasında üçüncü çeyrekte %4 arttı

Cartier, Jaeger-LeCoultre, IWC ve Piaget gibi üst düzey markaların sahibi Richemont, üçüncü çeyrek satışlarının %4 artışla 5,59 milyar avroya (6,09 milyar dolar) yükseldiğini bildirdi. Aralık ayında sona eren üç aylık dönemdeki bu performans, Barclays’in 5,48 milyar avroluk satış iddialarını ve RBC’nin 5,44 milyar avroluk satış iddialarını aştı ancak Zuercher Kantonalbank’ın öngördüğü 5,7 milyar avronun altında kaldı.

Sektörünün en büyük ikinci grubu olarak kabul edilen lüks kümelenme, çeyrek boyunca Avrupa’da %4’lük bir satış düşüşü yaşadı. Ancak şirket diğer tüm bölgelerde büyüme gördü. Richemont’un satışlarında kur dalgalanmalarından arındırıldığında yüzde 8’lik bir artış yaşanırken, bu oran önceki altı ayda görülen yüzde 12’lik artışa göre yavaşlamaya işaret ediyor.

Kalıcı enflasyon, artan faiz oranları ve ABD’deki daha değerli ipotekler gibi lüks sektörüne yönelik son zorluklar, lüks mallara yönelik tüketici harcamalarını azalttı. Ayrıca Çin’de Kovid-19 nedeniyle yaşanan kapanmaların ardından toparlanmanın yavaşlaması ve dünya genelinde tüketici güveninin zayıflaması da sektörün karşılaştığı zorluklara katkıda bulundu.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu